Ambalajlama
Ambalajlama
Bir ürünün tüketiciye ulaşabilmesi için muhafaza eden ve taşınmasını sağlayan aynı zamanda içerisinde bulunan ürünün cinsi ve çeşidi ile ilgili tüketiciyi bilgilendiren koruyucu dış katmana ambalaj denir. Ambalaj kendi içerisinde farklı gruplara ayrılmaktadır. Birincil ambalaj doğrudan ürün ile temas eden en son tüketicinin eline ulaşan ambalajdır. İkincil ambalaj satış ortamına gruplandırma yöntemi ile taşınmasını sağlayan ambalajlama çeşididir. Üçüncül ambalajlama ise üretilen malzemelerin tüketici ulaşabilmesi için nakledilmesi sırasında herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmamak için yapılan ambalajlama yöntemidir. Ambalajlama temel olarak bir ürünün olumsuz dış koşullardan muhafaza edilmesi ve taşınma esnasında herhangi bir olumsuz durumla karşılaşmamak için yapılan muhafaza etme yöntemidir.
Ambalaj Çeşitleri
Taşınacak veya muhafaza edilecek ürünün cinsine göre ve büyüklüğüne göre kullanılan ambalaj çeşidi değişmektedir. Temel olarak ambalajlar cam, kâğıt, karton, metal, kompozit, plastik, pet gibi maddelerden üretilmektedir. Özellikle kısa sürede bozulabilen et süt ve süt ürünleri gibi hayvansal ürünler tüketiciye ulaşıncaya kadar bozulmasını engelleyecek özelliklere sahip olmalıdır. Kimyasal ürünlerin taşınması ve muhafaza edilmesi önemlidir. Çünkü bu tür maddeler insan sağlığı üzerinde ciddi sağlık sorunlarına neden olabilecek özelliklere sahiptir. Petrol türevi maddelerin taşınmasında metal veya sağlam plastik ambalajlar kullanılmaktadır. Cam ambalaj özellikle gıda maddelerinin muhafazasında ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde koruması açısından tercih edilmektedir. Diğer sağlam ve dayanıklı ambalaj çeşidi ise ahşaptır. Sandık ve benzeri ürünler sayesinde taşınmak istenen maddeler rahat bir şekilde taşınabilmekte ve muhafaza edilebilmektedir.
Ambalajlamanın Özellikleri ve Önemi
Ambalajlama aynı zamanda çok etkili bir reklam ve pazarlama aracıdır. Ambalaj içerisine konan ürünün anlam ve önemini belirten görselleri sayesinde tüketicinin aklında iz bırakarak etkili bir satış sağlamak mümkün olabilmektedir. Ambalaj üzerinde doğru tasarımlar kullanılarak yerleştirilen resim, grafik veya görseller etkili bir reklam yapılmasını sağlayacaktır. Ambalajlar temel olarak ürünün rahat taşınmasına sağlamalıdır. Doğaya zarar verme yani çevre kirliliğine neden olmayarak, geri dönüşümlü olması önemlidir. Ambalaj üzerinde bulunan etiket sayesinde içerisindeki gıda maddeleri hakkında veya sanayi ürünleri ile ilgili bilgiler içermeli, kullanım şekli ve koşulları belirtilmelidir. Gıda maddelerinin ambalajlanmasında görsellik özenle seçilmelidir.
Bir yanıt yazın